De Tweeklank is een Dalton school


De Tweeklank is een Dalton school

Op De Tweeklank worden de daltonpijlers vertaald naar de verantwoordelijkheid nemen  van leerlingen voor hun eigen leerproces. De leerkrachten hebben een sturende en coachende rol om zo optimale individuele ontwikkelruimte te creëren.
Bij daltononderwijs worden de vijf  kernwaarden van dalton toegepast in het onderwijs.

De leergemeenschap binnen De Tweeklank zorgt ervoor dat leerlingen die de school verlaten, blijk geven van inzicht in eigen talenten en intrinsiek gemotiveerd zijn om deze in te zetten voor zichzelf en anderen en daarover verantwoordelijkheid kunnen en durven te nemen.  Leerlingen kunnen zich presenteren, profileren en kunnen op een juiste manier communiceren met hun omgeving. Zij bezitten de vaardigheid om informatie en communicatietechnologieën slim en doelgericht te gebruiken.  Leerlingen begrijpen de noodzaak van een constructieve samenwerking, hebben een probleemoplossend vermogen door het kunnen analyseren en het gebruiken van oplossingsstrategieën. Leerlingen zijn creatieve denkers, zijn sociaal en cultureel vaardig en hebben interesse in de regionale, nationale en mondiale ontwikkelingen. Zij hebben geleerd hierover een eigen visie te ontwikkelen en een onderbouwde mening te formuleren. Het bundelen van krachten van leerlingen, leerkrachten, de school en de omgeving komt ten goede aan de ontwikkeling van elk individu.

Wilt u kennismaken?

Bent u nieuwsgierig geworden naar de praktijk van alledag bij ons op school?
Vul dan uw contactgegevens in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.



    Meer informatie?

    Onze school doet mee aan het project Vensters Primair Onderwijs van de PO-raad. Hierin wordt alle cijfermatige informatie over scholen in één systeem verzameld, bewerkt en gevisualiseerd.

    Klik hier om naar onze pagina van Scholen op de kaart te gaan. Op deze site is er altijd een actueel overzicht van onze resultaten en kan iedereen volgen hoe de school er voor staat.