We stemmen ons onderwijs af op de basis en onderwijsbehoeften van ieder kind. Wat heeft hij/zij nodig om het geplande doel te behalen? We richten ons daarbij op de best passende aanpak die een positief leereffect geeft en onderzoeken welk talent kan worden ingezet om het doel te behalen.
Het lesstofaanbod wordt op vijf gedifferentieerde niveaus per jaargroep gegeven. Naast het differentiëren op Basis, Minimaal en Plus, zichtbaar in 1,2 en 3 sterren opdrachten en taken binnen de groepen, werken we buiten de reguliere groepen met een Planeetgroep voor kinderen die als onderwijsbehoefte extra leer-ondersteuning nodig hebben en een Komeetgroep voor kinderen die als onderwijsbehoefte hebben ’leren leren’ en ‘leren leven’. De kinderen die meer leerstof kunnen verwerken en dat zonder de Komeetgroep kunnen, bieden we verrijkingsstof aan. Zij werken in peergroepjes aan verschillende opdrachten onder verantwoordelijkheid van de groepsleerkracht of de talentspecialist.
De effectieve leertijd wordt vergroot door het werken met een weektaak (op maat) en taaktijd. Kinderen weten waar ze aan toe zijn en kunnen zodoende altijd aan het werk.
Leren doe je samen:
We willen samenwerken in onze school, want leren doe je ook samen. Dit geldt niet alleen voor kinderen, maar ook voor het team en in relatie tot de ouders en de omgeving. Samen kan er meer, maar is ook emotioneel waardevol.
Bent u nieuwsgierig geworden naar de praktijk van alledag bij ons op school?
Vul dan uw contactgegevens in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.
Onze school doet mee aan het project Vensters Primair Onderwijs van de PO-raad. Hierin wordt alle cijfermatige informatie over scholen in één systeem verzameld, bewerkt en gevisualiseerd.
Klik hier om naar onze pagina van Scholen op de kaart te gaan. Op deze site is er altijd een actueel overzicht van onze resultaten en kan iedereen volgen hoe de school er voor staat.