Met de werkwijze die we gebruiken om ons onderwijs gestalte te geven op De Smithoek, bereiden we kinderen voor op de toekomst. Dit doen we door samen aan het werk te zijn met ‘Vierkeerwijzer’ en door te werken vanuit de principes van ‘de Leader in Me’. Taal en rekenvaardigheden middels moderne methoden aan te bieden, culturele, creatieve lessen waar kinderen worden gestimuleerd in hun onderzoekende en ondernemende houding. Samen creëren we zo een veilige en ‘warme’ leeromgeving.
Daarnaast geven we de vorming van verantwoordelijkheid ook een boost door kinderen zelf mee te laten denken en beslissen in o.a. een leerlingenraad.
En door kinderen mee te laten praten over hun eigen en gezamenlijke doelen.
Ook maken kinderen deel uit van de gesprekken cyclus die jaarlijks wordt doorlopen. Een aantal van deze gesprekken zijn de zogenaamde Driehoek gesprekken, waar ouders en leerkracht samen met de kinderen in gesprek gaan over hun ontwikkeling en leerdoelen.
Niet over het kind, maar met het kind in gesprek.
Samen hoopvol de toekomst tegemoet!
Bent u nieuwsgierig geworden naar de praktijk van alledag bij ons op school?
Vul dan uw contactgegevens in, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op.
Onze school doet mee aan het project Vensters Primair Onderwijs van de PO-raad. Hierin wordt alle cijfermatige informatie over scholen in één systeem verzameld, bewerkt en gevisualiseerd.
Klik hier om naar onze pagina van Scholen op de kaart te gaan. Op deze site is er altijd een actueel overzicht van onze resultaten en kan iedereen volgen hoe de school er voor staat.